8 Ocak 2012 Pazar

Pancake.. zarif ve hafif hamur


Pazar sabahi kahvaltilarini severiz..
Christmas tatili bu hafta sona eriyor,  herkes daha yataktayken kalktim, keyifli bir Pazar kahvaltisiyla basliyalim güne, tatilin son günü de keyifli olmali dedim.

Cocuklarin kücüklüklerinden beri sevmekten asla vazgecmedikleri, Pazar kahvaltilarinin en sevileni pancake hazirlamaya giristim.

Bu incecik kizaran hamurlari cesit cesit hazirlayip, icine de ister tatli ister tuzlu katip sarabilirsiniz, onu bu kadar sevilir kilan da bu sanirim.


Temel pancake hamuru icin;

(Yaklasik 8 adet cikiyor)

1 veya 2 adet  cirpilmis yumurta
Yaklasik 300 – 350 ml süt
2 yemek k. erimis tereyag veya zeytinyag
220 g un
3 cay k. kabartma tozu
½ cay k. tuz
1 yemek k. seker


Cirpilmis yumurtalari, yagi ve sütü karistirin. Un, kabartama tozu, seker ve tuzu da bir kapta karistirip, yumurtali karisima eleyin. Pürüzsüz bir kivam alana kadar cirpmaniz yeterli, gereginden fazla cirpmayin..
Ortaboy  (18 -20 cm capinda) tavanizi biraz yaglayin, ideali demirdöküm bir tava kullanmak ama teflon tava da isinizi görür.

Karisiminizdan kücük bir kepceyle alip tavaya dökün, (hamuru tavaya dökerken tavayi atesten alin, elinizde olsun tava, isiniz kolaylasir) ve ayni anda tavayi saga sola yatirip cevirerek, hamurun tavanin bütün yüzeyini ince bir sekilde kaplamasini saglayin ve atesin üzerine koyun tavanizi yeniden. Tavaya döktügünüz hamur fazla olmamali, tam yüzeyini kaplayacak sekilde olmasi yeterli, incecik olmalarini saglamak icin. 3-4 dakika icinde bir yüzü kizarir, spatul yardimiyla cevirip arka yüzünü de kizartin. Hamurun hepsi bittiginde, iclerini istediginiz gibi doldurup sarin. Eger tuzlu bir ic yapacaksaniz, hamura seker koymayin.

Ama bu temel hamuru yaraticiliginizi  kullanarak, cesitlendirebilir, renklendirebilirsiniz.

Ben bugün, hamuruma kücücük dogranmis elma, tarcin ve dövülmüs findik kattim. Oldukca lezzetliydi.

Farkli un cesitleri de deneyebilirsiniz.

Yemek sonrasi ici cikolata ve findikla sarilmis, üstüne krema ve cikolata sosuyla da güzel bir tatli oluyor.

Ama ayni zamanda, icine koyacaginiz ice bagli olarak, ki mesela ben tavuk etini kullaniyorum sikca, öglen veya aksam yemegine de bir alternatif olabiliyor.
Ve  hatta minik minik hazirlayarak kimi ev davetlerinizde de kullanabilirsiniz.

Dedigim gibi ici tamamen yaraticiliga kalmis…kahvaltidan davete kadar size her türlü imkani veriyor bu ince minik hamurlar..

2 yorum:

  1. Benim kızlarım da en çok nutella ve muzlu seviyorlar.Ellerinize sağlık.Mutlu Yıllar.

    YanıtlaSil

Düsüncelerinizi paylastiginiz icin cok tesekkürler :)