13 Şubat 2013 Çarşamba

Çikolata Kalpler




E madem sevgililer günü, bizde ona uygun kalpler yapalım hadi gelin… Aşk gibi, yumuşacık, ağızda eriyen browniler…

Son derece hızlı ve pratik.. Sadece, kalplerle uğrasıcaksınız biraz, eh bugün zaten başka neyle uğrasıcaksınız? :)

 

(Martha Stewart’ın tarifi, ben biraz değiştirdim, şekeri azalltim, çikolatayı biraz daha çok koydum)

 

İhtiyacımız olan;

250 g tereyağ

300 g esmer şeker

200 g bitter mutfak çikolatası

4 yumurta

2 tatlı k. vanilya (çubuk vanilyanın içi)

500 g un

½ tatlı k. tuz

Dekorasyon için de, kakao, pudra şekeri

 

Fırını 160 C de  önceden ısıtmaya başlayın. Orta boy bir fırın kabını (kare, dikdörtgen tercih edin) yağlayıp dibini fırın kağıdı ile kaplayın.

 

 

 Büyükçe bir karıştırma kabında, tereyağ, şeker ve çikolatayı benmaride karıştırarak eritin. Çikolata tamamen erimeden benmariden alın, yumurta ve vanilyayı katarak tahta kaşıkla karıştırın. Unu ve tuzu da ekleyin, hepsi birbirine iyice karışınca hazırladığınız fırın kabına boşaltın, bir spatul yardımıyla da üzerinin düzleşmesini sağlayın.

Yaklaşık, 35-40 dk da hazır..Bir bıçak ya da kürdanla denemenizi yapıp fırından çıkarın ve biraz ilınması için bırakın.

Ilindıktan sonra, çalışacağınız tezgaha browninizi çıkarın. Şimdi ihtiyacınız olan kalp şekilli kurabiye kalıpları, bununla browniden ufak ufak kalplerinizi çıkarmaya başlayın. Üzerlerini de kısmen pudra şekeri kısmen kakao ile kaplayarak süsleyin.

 

 

Kalpleri çıkardıktan sonra, geriye eciş bücüş kalan browni parçalarından da, elinizle minik minik toplar yapıp, bunları da ister kakao ister pudra şekerine bulayarak kalplerinizin yanına koyun.

Bittiii..şimdi en sevgiliye sunabilirsiniz…

 

 

 

 

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/2793374/?claim=khv3ywy36c2">Follow my blog with Bloglovin</a> 

5 yorum:

  1. bu da değişik bir tarif olmuş, Martha'nın icatlarından :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Beni de kattiginiz icin cok tesekkür ederim.

    Ben de sizin blogunuza basarilar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. heey yoksa artık hep dışarda mı yiyosuun.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaa :)) tam deeplik bir durum belirlemesi iste...cok dogru diyorsun, mutfagimi coook ihmal ettim cok..derhal girmem lazim, beni böyle iteklemek gerekiyor bazen, sagol deepcim :)

      Sil

Düsüncelerinizi paylastiginiz icin cok tesekkürler :)